Православные храмы

Храм великомученицы Варвары (в поликлинике на Березняках)

На Подоле, на Покровской улице, была церковь вмц. Варвары. Она…

Храм блаженной Ксении Петербургской (на Святошинском кладбище)

Святошинское кладбище примечательно тем, что здесь покоятся Христа…

Храм святителя Николая Мирликийского (в 17‑й больнице)

Территория, занимаемая 17‑й больницей, до революции принадлежала…
Публикации

“Преподавание предметов христианской направленности требует участия Церкви в формировании их содержания”

25–26 марта в Киевском Доме учителя прошла Всеукраинская научно-практическая…

Особенный ребенок рядом с мамой. Часть 1

В последнее время тема детей-инвалидов все чаще освещается в масс-медиа. Так…

“Кресту Твоему покланяемся, Владыко…”

6 июля делегация Иерусалимской Патриархии во главе с Высокопреосвященнейшим…

Великдень. Як це було сто років тому

Святість цього великого свята в очах селян була такою, що веселощі і розваги займали другорядне місце. Наприкінці Страсного Тижня господині пекли пасхи з дотриманням найсуворішого посту і молитов - не можна було спробувати навіть крихітку скоромного тіста.

Опівночі на Хресний хід ходили, зазвичай, усі. Ніхто не міг залишитися без церковної служби у пасхальну ніч. іноді родина змушена була розділитися: одні йшли на "полуношницю", інші - на світанку. Стихиру "Воскресение Твое, Христе Спасе, Ангелы поют на небеси" і тропарь "Христос воскресе из мертвых" співали в церкві не лише співці, а й парафіяни.

На Великдень, як і тепер, христосувалися, дарували один одному крашанки, священик зі співцями ходили славити Христа по хатах. У деяких місцях відправляли молебень у полі на кошти громади, влаштовували гуляння, катання яєць, танці, гойдалки, інші ігри як неодмінні атрибути цього свята.

Священик і псаломщик ходили по селах з іконами в супроводі "богоносців" - селян, які несли ікони і хоругви. В дорозі ікони покривали вишитими рушниками. На ніч їх залишали у каплиці, якщо вона була, або ж у когось в хаті. Селяни, які прийшли за іконами з інших сел, розташовувалися, як і причт, на ночівлю у цьому селі. Після славлення священику і псаломщику, а також церковному сторожу і проскурниці "христосували" яйця і пряники в кожній оселі.

Пасхальний обхід з іконами усіх будинків у великому селі поділявся на дві частини. Обійдуть половину села - 50 будинків - і несуть ікони на ніч у приміщення училища. Там ночують і деякі з "оброшників"- так називали тих, хто носив образи. Туди ж приходили баби, приносили свічки, пекли всю ніч, просили кого-небудь із грамотних читати акафіст. Прийнято було заносити туди глечики з медом і свічкою ("канунички"). Свічки в них горіли всю ніч - "для спомину померлих".

Якщо в селі був причт з іконами, то розваги починалися тільки після їхнього відходу, коли кінчалися всі молебні.

Підготував Дмитро Олєйніков

 
Поиск на сайте
Календарь
ukrline.com.ua Rambler's Top100 ya.ts ya.me Mu