Православные храмы

Храм блаженной Ксении Петербургской (на Святошинском кладбище)

Святошинское кладбище примечательно тем, что здесь покоятся Христа…

Храм великомученика Георгия Победоносца (в Дарнице)

Георгиевский храм посвящен солдатам, погибшим и замученным в…

Храм трех святителей Василия Великого, Григория Богослова и Иоанна Златоуста (в Голосеево)

Деревяный однокупольный храм в честь трех святителей был построен в…
Публикации

В поисках силы

Достигая подросткового возраста, каждый юноша хочет стать сильным. Одни видят…

Церковное служение женщины

Каждое столетие развития человечества находит свое отображение в жизни Церкви…

“Это сознательно спровоцированный конфликт, планировавшийся заранее”

— Как видим из сегодняшней ситуации, игнорируется наша Церковь и наши права…

20 февраля ст.ст. / 5 марта н.ст.

Неделя 1-я Великого поста. Торжество Православия. Глас 4-й. Прп. Льва, еп. Катанского.
Служба преподобному переносится на повечерие в Неделю вечера (см. 21 февраля). Вся служба по Октоиху и Триоди.

9-й час и малая вечерня — по обычаю.

На великой вечерне «Блажен муж» — кафизма вся.
На «Господи, воззвах» — стихиры на 10: воскресные, глас 4-й — 6, и Триоди, глас 6-й — 4. «Слава» — Триоди, глас 2-й: «Благодать возсия истины…», «И ныне» — догматик, глас 4-й: «Иже Тебе ради…».
Вход. Прокимен дня.
На литии стихира храма. «Слава» — Триоди, глас 2-й: «Радуйтеся пророцы честнии…», «И ныне» — Богородичен, глас тот же: «Все упование мое…».
На стиховне стихиры воскресные, глас 4-й. «Слава» — Триоди, глас 2-й: «Из нечестия во благочестие…», «И ныне» — Богородичен воскресный, глас тот же: «О чудесе новаго…».
По Трисвятом — «Богородице Дево…» (дважды) и тропарь праздника, глас 2-й: «Пречистому Образу Твоему …» (единожды).

На утрене на «Бог Господь» — тропарь воскресный, глас 4-й (дважды). «Слава» — тропарь праздника, глас 2-й: «Пречистому Образу Твоему …», «И ныне» — Богородичен воскресный, глас тот же: «Вся паче смысла…».
Кафизмы 2-я и 3-я. Малые ектении. Седальны воскресные.
Непорочны. «Ангельский собор». Ипакои, степенны и прокимен — гласа. Евангелие воскресное 4-е. «Воскресение Христово видевше…» (единожды). По 50-м псалме: «Слава» — Триоди, глас 8-й: «Покаяния отверзи ми двери…», «И ныне» — Богородичен Триоди, глас тот же: «На спасения стези…». Глас 6-й: «Помилуй мя, Боже…» и стихира Триоди, глас тот же: «Множества содеянных…».
Каноны: воскресный со ирмосом на 4 (ирмос единожды), Крестовоскресный на 2, Богородице на 2 и Триоди на 6.
Библейские песни: «Поем Господеви…».
Примечание. В тех храмах, где библейские песни не стихословятся, припев к тропарям Триоди: «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе».
Катавасия Триоди: «Моря чермную пучину…».
По 3-й песни — седален Триоди, глас 1-й: «Божественный Твой зрак…». «Слава» — ин седален Триоди, глас тот же: «Зраками пророков…», «И ныне» — Богородичен Триоди, глас тот же: «Любовию, Чистая…».
По 6-й песни — кондак Триоди, глас 2-й: «Неописанное Слово Отчее…» и икос: «Сие смотрения таинство…».
На 9-й песни поем «Честнейшую».
По 9-й песни — «Свят Господь Бог наш». Ексапостиларий воскресный 4-й. «Слава» — светилен Триоди, «И ныне» — Богородичен Триоди.
«Всякое дыхание…» и хвалитные псалмы.
На хвалитех стихиры воскресные, глас 4-й — 5, Триоди, глас 4-й — 3, стих: «Воскресни, Господи, Боже мой…» и стихира Триоди, глас 6-й: «Моисей во время…». «Слава» — та же стихира, «И ныне» — «Преблагословенна еси…».
Великое славословие.
По Трисвятом — тропарь воскресный: «Воскрес из гроба…».
Перед 1-м часом: «Слава, и ныне» — стихира евангельская 4-я.
На всех часах — тропарь воскресный. «Слава» — тропарь праздника: «Пречистому Образу Твоему…». Кондак Триоди: «Неописанное Слово Отчее…» (воскресный кондак опускается).

Литургия свт. Василия Великого.
На проскомидии заготовляются три дополнительных Агнца — для среды, четверга и пятницы.
Блаженны гласа — 6 и Триоди, песнь 6-я — 4.
По входе — тропарь воскресный, тропарь праздника, глас 2-й: «Пречистому Твоему Образу…». «Слава, и ныне» — кондак Триоди, глас тот же: «Неописанное Слово Отчее…».
Прокимен, Апостол, аллилуиарий и Евангелие — Недели Православия.
Вместо «Достойно есть» — «О Тебе радуется…».
Причастен воскресный: «Хвалите Господа с Небес…» и Недели Православия (отцам): «Радуйтеся, праведнии, о Господе…».
После Литургии совершается Последование Недели Православия.

Последование Недели Православия

После Литургии весь собор духовенства из алтаря исходит на середину храма. Иконы Спасителя и Богоматери полагают на аналое посреди церкви.
Диакон: «Благослови, владыко».
Иерей: «Благословен Бог наш…».
Певцы: «Аминь». И поют: «Царю Небесный…». Чтец: Трисвятое по «Отче наш». Иерей: «Яко Твое есть Царство…». Чтец: «Аминь». «Господи, помилуй» (12). «Слава, и ныне». «Приидите, поклонимся…» (трижды) и псалом 74-й: «Исповемся Тебе, Боже…».
Диакон произносит великую ектению и по прошении: «О плавающих…» прилагает следующие прошения:
«О еже милостивым оком призрети на Святую Свою Церковь, и соблюсти ю невредиму и непреобориму от ересей и суеверий, и миром Своим оградити, Господу помолимся».
«О еже утишити раздирания ея и силою Святаго Духа обратити всех отступльших к познанию истины и сопричести ко избранному Своему стаду, Господу помолимся».
«О еже просветити мысли неверием помраченных светом Своего богоразумия, верных же Своих укрепити и непоколебимых в правоверии соблюсти, Господу помолимся».
«О избавитися нам…» и прочее.
По возгласе певцы: «Бог Господь, и явися нам…».
Тропарь, глас 4-й:
«Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, / о Твоих великих благодеяниих, на нас бывших, / славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие / и рабски любовию вопием Ти: // Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе».
«Слава», глас 3-й:
«Твоих благодеяний и даров туне, / яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, / к Тебе усердно притекающе, / благодарение по силе приносим, / и Тебе, яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: // слава Тебе, Боже Прещедрый».
«И ныне», глас 4-й:
«Якоже вышния тверди благолепие, / и нижнюю споказал еси красоту святаго селения славы Твоея, Господи, / утверди сие во век века / и приими наша в нем непрестанно приносимая Тебе моления Богородицею, // всех Животе и Воскресение».
Диакон: «Вонмем». Иерей: «Мир всем». Чтец: «И духови твоему». Диакон: «Премудрость. Вонмем».
Чтец: «Прокимен», глас 4-й: «Насаждени в дому Гос­подни, // во дворех Бога нашего процветут». Стих: «Веселитеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала».
Апостол к Римлянам, зач. 121, XVI, 17–20.
«Братие, молю вы, блюдитеся от творящих распри и раздоры, кроме учения, емуже вы научистеся, и уклонитеся от них. Таковии бо Господеви нашему Иисусу Христу не работают, но своему чреву: Иже благими словесы и благословением прельщают сердца незлобивых. Ваше бо послушание ко всем достиже: радуюся же еже о вас: хощу же вас мудрых убо быти во благое, простых же в злое. Бог же мира да сокрушит сатану под ноги ваша вскоре. Благодать Гос­пода нашего Иисуса Христа с вами, аминь».
Евангелие от Матфея, зач. 75, XVIII, 10–18.
«Рече Господь: блюдите, да не презрите единаго [от] малых сих: глаголю бо вам, яко Ангели их на Небесех выну видят Лице Отца Моего Небеснаго. Прииде бо Сын Человеческий взыскати и спасти погибшаго. Что вам мнится? Аще будет некоему человеку сто овец, и заблудит едина от них: не оставит ли девятьдесят и девять в горах, и шед ищет заблуждшия? И аще будет обрести ю, аминь, глаголю вам, яко радуется о ней паче, неже о девятидесятих и девяти незаблуждших. Тако несть воля пред Отцем вашим Небесным, да погибнет един от малых сих. Аще же согрешит к тебе брат твой, иди и обличи его между тобою и тем единем: аще тебе послушает, приобрел еси брата твоего. Аще ли тебе не послушает, поими с собою паки единаго или два: да при устех двою или триех свидетелей станет всяк глагол. Аще же не послушает их, повеждь Церкви: аще же и Церковь преслушает, буди тебе якоже язычник и мытарь. Аминь бо глаголю вам: елика аще свяжете на земли, будут связана на Небеси: и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на Небесех».
На сугубой ектении прибавляются прошения:
«Не хотяй смерти грешных, но ожидаяй обращения и покаяния, соедини всех во Святей Твоей Церкви, молим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй».
«Устроивый мир сей в славу Твою, сотвори, яко да истинною верою и благочестием Тебе, Бога нашего, прославят, молим Ти ся, Всесильный Творче, услыши и помилуй».
«Давый заповедь Твою нам, еже любити Тебе, Бога нашего, и ближняго своего, сотвори, да ненависти, вражды, обиды и прочая беззакония прекратятся, истинная же любовь да царствует в сердцах наших, молим Ти ся, Спасителю наш, услыши и милостивно помилуй».
Иерей — возглас: «Услыши ны, Боже, Спасителю наш…». Певцы: «Аминь». Диакон: «Господу помолимся». Певцы: «Господи, помилуй».
Иерей читает молитву:
«Всевышний Боже, Владыко и Содетелю всея твари, наполняяй вся величеством Твоим и содержай силою Твоею! Тебе, Вседаровитому Господу нашему мы, недостойнии, благодарение приносим, яко не отвращаешися нас беззаконий ради наших, но паче предваряеши ны щедротами Твоими. Ты ко избавлению нашему послал еси Единороднаго Твоего Сына и благовестил безмерное Твое к роду человеческому снизхождение, яко хотением хощеши и ожидаеши, еже обратится нам к Тебе и спасенным быти. Ты, снизходя к немощи нашего естества, укрепляеши нас всесильною Святаго Твоего Духа благодатию, утешаеши спасительною верою и совершенною надеждою вечных благ и, руководствуя избранных Твоих в горний Сион, соблюдаеши, яко зеницу ока. Исповедуем, Господи, великое Твое и безприкладное человеколюбие и милосердие. Но видяще многих поползновения, прилежно Тя, Всеблагий Господи, молим: призри на Церковь Твою и виждь, яко Твое спасительное благовестие, аще и радостно прияхом, но терние суеты и страстей творит оное в некиих малоплодно, в некиих же и безплодно, и по умножению беззаконий овии ересьми, овии расколом противящеся евангельской Твоей истине, отступают от достояния Твоего, отревают Твою благодать и повергают себе суду Твоего Пресвятаго Слова. Премилосердый и Всесильный, не до конца гневаяйся, Господи! Буди милостив, молит Тя Твоя Церковь, представляющи Тебе Начальника и Совершителя спасения нашего, Иисуса Христа, буди милостив нам, укрепи нас в правоверии силою Твоею, заблуждающим же просвети разумныя очи светом Твоим Божественным, да уразумеют Твою истину; умягчи их ожесточение и отверзи слух, да познают глас Твой и обратятся к Тебе, Спасителю нашему. Исправи, Господи, иных развращение и жизнь, несогласную христианскому благочестию; сотвори, да вси свято и непорочно поживем, и тако спасительная вера укоренится и плодоносна в сердцах наших пребудет. Не отврати Лица Твоего от нас, Господи, воздаждь нам радость спасения Твоего; подаждь, Господи, и пастырем Церкве Твоей святую ревность, и о спасении и обращении заблуждающих попечение их духом евангельским раствори, да Тобою вси руководими, достигнем, идеже совершение веры, исполнение надежды и истинная любовь, и тамо с лики чистейших Небесных Сил прославим Тебе, Господа нашего, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков».
Певцы: «Аминь».
Затем диакон, став на уготованном месте, возглашает:
«Кто Бог велий, яко Бог наш?// Ты еси Бог, творяй чудеса Един».
Потом высшим гласом: «Кто Бог велий, яко Бог наш…». И еще высочайшим гласом: «Кто Бог велий, яко Бог наш…». И продолжает диакон:
«Православия день празднующе, православнии людие, наипаче прославим Виновника всех благ Бога, Иже Сый благословен во веки. Сей Бог наш, промышляя и утверждая возлюбленное Свое достояние — Святую Церковь, праотцев, преступлением отпадших, утешая неложным Своим словом, еще в раи основание ей положи. Сей Бог наш, руководствуя ко оному спасительному обетованию, не прикровенна Себе остави, но хотящее быти спасение провозвести первее чрез отцев и пророков, живописа различными образы. Сей Бог наш, многочастне и многообразне древле глаголавый отцем во пророцех, в последок дний сих глагола нам в Сыне, Имже и веки сотвори, Иже возвести Отчее о нас благоволение, откры таинства Небесная, увери силою Святаго Духа о истине благовестия, посла апостолы во весь мир проповедати Евангелие Царствия, утверди оное различными силами и чудесы. Сему спасительному откровению последующе, сего благовестия держащеся:
“Веруем во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца Небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век: Света от Света, Бога Истинна от Бога Истинна, рождена, несотворена, Единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради, человек, и нашего ради спасения сшедшаго с Небес, и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день, по Писанием. И возшедшаго на Небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою, судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во Едину Святую Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедуем едино Крещение во оставление грехов. Чаем воскресения мертвых. И жизни будущаго века. Аминь”.
Сия вера апостольская, сия вера отеческая, сия вера православная, сия вера вселенную утверди.
Еще же Соборы святых отец и их предания и писания, Божественному Откровению согласная, приемлем и утверждаем.
Всем же о Православии подвизавшимся словесы, писании, учении, страдании и богоугодным житием, яко защитником и пособником онаго, Христова Церковь, нынешнее воспоминание творящи, восклицает:
«Святейшим православным Патриархом Константи­нопо́льским, Александрийским, Антиохийским, Иерусалимским и Всероссийским и прочим Преосвященным митрополитом, архиепископом и епископом православным, вечная память».
Певцы здесь и далее поют: «Вечная память» (трижды).
«Святым равноапостольным царю Константину и матери его Елене, вечная память».
«Благоверному равноапостольному великому князю Владимиру и благоверней равноапостольней великой княгине Ольге, вечная память».
«Пострадавшим и убиенным в различных походех за православную веру и Отечество, вождем и воином, и всем православным христианам, в истинней вере и благочестии и в надежди воскресения скончавшимся, вечная память».
«Православная Христова Церковь, торжественно воспоминающи подвизавшихся во благочестии и сие всем своим христоименитым чадом к подражанию представляющи, восхваляет подвиги и сих, иже ныне, спасительною верою и добродетелию приуготовляюще себе к вечному блаженству, утверждают Православие».
Затем диакон возглашает:
«Великому Господину и отцу нашему Кириллу, Святейшему Патриарху Московскому и всея Руси, и Господину и отцу нашему Онуфрию, Блаженнейшему Митрополиту Киевскому и всея Украины, многая лета».
Певцы здесь и далее поют: «Многая лета» (трижды).
«Святейшим православным Патриархом Кон­станти­нопольскому, Александрийскому, Антиохийскому, Иерусалимскому и прочим Святейшим и Блаженнейшим православным Предстоятелем, многая лета».
«Господину нашему преосвященнейшему (имярек), митрополиту (или: архиепископу, или: епископу, егоже есть область), многая лета».
«Преосвященным митрополитом, архиепископом и епископом и всему освященному собору, многая лета».
«Богохранимей стране нашей, властем и воинству ея, многая лета».
«Всем православным христианом, право содержащим спасительную веру и повинующимся Христовей Церкви, подаждь, Господи, мир, благоденствие, изобилие плодов земных и многая лета».
Иерей читает молитву:
«Святая Троице, сих прослави и утверди даже до конца в правоверии, отвращающих же ся святыя и спасительныя православныя веры и Христовы Церкве, обрати и сотвори, да вси приидут в познание вечныя Твоея истины, молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех святых».
Певцы: «Аминь».
Затем иерей произносит:
«Слава Тебе, Богу, Благодателю нашему, во веки веков».
Певцы: «Аминь».
И поют песнь святого Амвросия Медиоланского:
«Тебе, Бога, хвалим, / Тебе Господа исповедуем, / Тебе Превечнаго Отца вся земля величает; / Тебе вси Ангели, / Тебе Небеса и вся Силы, / Тебе Херувими и Серафими непрестанными гласы взывают: / Свят, Свят, Свят Господь Бог Саваоф, / полны суть Небеса и земля величества славы Твоея, / Тебе преславный апостольский лик, / Тебе пророческое хвалебное число, / Тебе хвалит пресветлое мученическое воинство, / Тебе по всей вселенней исповедует Святая Церковь, / Отца непостижимаго величества, / покланяемаго Твоего истиннаго и Единороднаго Сына / и Святаго Утешителя Духа. / Ты, Царю славы, Христе, / Ты Отца Присносущный Сын еси: / Ты, ко избавлению приемля человека, / не возгнушался еси Девическаго чрева; / Ты, одолев смерти жало, / отверзл еси верующим Царство Небесное; / Ты одесную Бога седиши во славе Отчей, / Судия приити веришися. / Тебе убо просим: / помози рабом Твоим, / ихже честною Кровию искупил еси. / Сподоби со святыми Твоими в вечней славе Твоей царствовати. / Спаси люди Твоя, Господи, / и благослови достояние Твое, / исправи я и вознеси их во веки: / во вся дни благословим Тебе / и восхвалим имя Твое во век и в век века. / Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам. / Помилуй нас, Господи, помилуй нас: / буди милость Твоя, Господи, на нас, / якоже уповахом на Тя; / на Тя, Господи, уповахом, // да не постыдимся во веки. Аминь».
Во время пения весь освященный собор целует святые иконы на аналоях, и бывает отпуст.

 
Поиск на сайте
Календарь
ukrline.com.ua Rambler's Top100 ya.ts ya.me Mu