Православные храмы

Храм Архистратига Михаила (при Национальной академии внутренних дел Украины)

С конца 90-х годов ХХ столетия духовенство Макарьевского храма города…

Храм святителя Феодосия Черниговского (на Чернобыльской улице)

В 1986 году, сразу после аварии, жилой массив Беличи начал активно…

Храм великомученицы Варвары (в городской онкобольнице)

В сентябре 2001 г. больничное отделение реабилитации было…
Публикации

Церковные каноны и традиции в современном мире

На вопросы читателей отвечает Блаженнейший Владимир, Митрополит Киевский и всея…

Что такое артос?

Слово артос (по-гречески — квасной хлеб) — общий всем членам Церкви освященный…

Экскурсовод — первый благовестник

“Наша Лавра”, — говорят экскурсоводы паломнического отдела Киево-Печерского…

24 февраля ст.ст. / 9 марта н.ст.

Неделя 1-я Великого поста. Торжество Православия. Глас 4-й. Первое и второе Обретение главы Иоанна Предтечи.
Совершается полиелейная служба обретению главы Иоанна Предтечи вместе с воскресной службой Октоиха и службой Триоди по 10 Маркой главе Типикона под 24 февраля: «аще случится обретение честныя главы Иоанна Предтечи в 1-ю неделю постов».

9-й час и малая вечерня — по обычаю.

На великой вечерне «Блажен муж» — вся кафизма.
На «Господи, воззвах» — стихиры на 10: воскресные, глас 4-й — 3, Триоди, глас 6-й — 4, и Предтече, глас 5-й — 3. «Слава» — Триоди, глас 2-й: «Благодать возсия истины...», «И ныне» — догматик, глас 4-й: «Иже Тебе ради...».
Вход. Прокимен дня. Паримии Предтече — 3.
На литии стихира храма и Предтече, глас 2-й (см. на стиховне вечера, без припевов) и глас 4-й (см. на хвалитех). «Слава» — Предтече, глас 6-й: «Сокровище божественныхдаров…» (см. славник на «Господи, воззвах»), «И ныне» — Триоди, глас 2-й: «Радуйтеся, пророцы честнии...».
На стиховне стихиры воскресные, глас 4-й. «Слава» — Предтече, глас 2-й, «И ныне» — Триоди, глас тот же: «Из нечестия во благочестие...».
По Трисвятом — «Богородице, Дево» (дважды) и тропарь праздника, глас 2-й.

На утрени на «Бог Господь» — тропарь воскресный, глас 4-й (дважды). «Слава» — тропарь Предтече, глас тот же, «И ныне» — тропарь праздника, глас 2-й: «Пречистому Твоему Образу...».
Кафизмы 2-я и 3-я. Малые ектении. Седальны воскресные.
Полиелей. Величание Предтече. «Ангельский собор». Ипакои гласа. Седальны Предтече по первом и втором стихословии. «Слава» — седален Предтече по полиелее, глас 8-й, «И ныне» — Богородичен Минеи, глас тот же. Степенны и прокимен — гласа. Евангелие воскресное 4-е. «Воскресение Христово видевше...» (единожды). По 50-м псалме: «Слава» — Триоди, глас 8-й: «Покаяния отверзи ми двери...», «И ныне» — Богородичен Триоди, глас тот же: «На спасения стези...». Глас 6-й: «Помилуй мя, Боже...» и стихира Триоди, глас тот же: «Множества содеянных...».
Каноны: воскресный со ирмосом на 4 (ирмос единожды), Предтече на 4, и Триоди на 6.
Примечание. В тех храмах, где библейские песни не стихословятся, припев к тропарям Триоди: «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе».
Библейские песни: «Поем Господеви...».
Катавасия Триоди: «Моря чермную пучину...».
По 3-й песни — кондак и икос Предтече, глас 2-й; седален Предтече, глас 8-й. «Слава, и ныне» — седален Триоди, глас 1-й: «Божественный Твой зрак...».
По 6-й песни — кондак Триоди, глас 2-й: «Неописанное Слово Отчее...». Икос, глас тот же: «Сие смотрения таинство...».
На 9-й песни поем «Честнейшую».
По 9-й песни — «Свят Господь Бог наш». Ексапостиларий воскресный 4-й. «Слава» — светилен Предтече, «И ныне» — светилен Триоди.
«Всякое дыхание...» и хвалитные псалмы.
На хвалитех стихиры воскресные, глас 4-й — 5, Триоди, глас 4-й — 3, и стихира Триоди, глас 6-й: «Моисей во время...», с припевом: «Воскресни, Господи Боже мой...». «Слава» — та же стихира, «И ныне» — «Преблагословенна еси...».
По Трисвятом — тропарь воскресный: «Воскрес из гроба...».
Перед 1-м часом: «Слава, и ныне» — стихира евангельская 4-я.
На всех часах — тропарь воскресный. «Слава» — тропари праздника: «Пречистому Твоему Образу...» и Предтече читаются попеременно. Кондаки Триоди: «Неописанное Слово Отчее...» и Предтече читаются попеременно.

Литургия свт. Василия Великого.
На проскомидии заготовляются два дополнительных Агнца — для среды и пятницы.
Блаженны гласа — 4, Триоди, песнь 3-я — 4, и Предтече, песнь 6-я — 4.
По входе — тропарь воскресный, тропарь праздника, тропарь Предтече; кондак Предтече. «Слава, и ныне» — кондак праздника.
Прокимен, Апостол, аллилуиарий, Евангелие и причастен — Недели Православия и Предтече.
Вместо «Достойно есть» — «О Тебе радуется...».
После Литургии совершается Последование Недели Православия.

ПОСЛЕДОВАНИЕ НЕДЕЛИ ПРАВОСЛАВИЯ

По Литургии весь собор духовенства из алтаря исходит на середину храма. Иконы Спасителя и Богоматери полагают на аналое посреди церкви.
Диакон: «Благослови, владыко».
Иерей: «Благословен Бог наш...».
Певцы: «Аминь». И поют: «Царю Небесный...». Чтец: Трисвятое по «Отче наш». Иерей: «Яко Твое есть Царство...». Чтец: «Аминь». «Господи, помилуй» (12). «Слава, и ныне». «Приидите, поклонимся...» (трижды) и псалом 74-й: «Исповемыся Тебе, Боже...».
Диакон произносит великую ектению и по прошении: «О плавающих...» прилагает следующие прошения:
«О еже милостивым оком призрети на Святую Свою Церковь, и соблюсти ю невредиму и непреобориму от ересей и суеверий, и миром Своим оградити, Господу помолимся».
«О еже утишити раздирания ея и силою Святаго Духа обратити всех отступльших к познанию истины и сопричести ко избранному Своему стаду, Господу помолимся».
«О еже просветити мысли неверием помраченных светом Своего богоразумия, верных же Своих укрепити и непоколебимых в правоверии соблюсти, Господу помолимся».
«О избавитися нам...» и прочее.
По возгласе певцы: «Бог Господь, и явися нам...».
Тропарь, глас 4-й:
«Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, / о Твоих великих благодеяниих, на нас бывших, / славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие / и рабски любовию вопием Ти: // Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе».
«Слава», глас 3-й:
«Твоих благодеяний и даров туне, / яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, / к Тебе усердно притекающе, / благодарение по силе приносим, / и Тебе, яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: // слава Тебе, Боже Прещедрый».
«И ныне», глас 4-й:
«Якоже вышния тверди благолепие, / и нижнюю споказал еси красоту святаго селения славы Твоея, Господи, / утверди сие во век века / и приими наша в нем непрестанно приносимая Тебе моления Богородицею, // всех Животе и Воскресение».
Диакон: «Вонмем». Иерей: «Мир всем». Чтец: «И духови твоему». Диакон: «Премудрость. Вонмем».
Чтец: Прокимен, глас 4-й: «Насаждени в дому Господни, // во дворех Бога нашего процветут». Стих: «Веселитеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала».
Апостол к Римлянам, зач. 121, XVI, 17–20.
«Братие, молю вы, блюдитеся от творящих распри и раздоры, кроме учения, емуже вы научистеся, и уклонитеся от них. Таковии бо Господеви нашему Иисусу Христу не работают, но своему чреву: Иже благими словесы и благословением прельщают сердца незлобивых. Ваше бо послушание ко всем достиже: радуюся же еже о вас: хощу же вас мудрых убо быти во благое, простых же в злое. Бог же мира да сокрушит сатану под ноги ваша вскоре. Благодать Господа нашего Иисуса Христа с вами, аминь».
Евангелие от Матфея, зач. 75, XVIII, 10–18.
«Рече Господь: блюдите, да не презрите единаго [от] малых сих: глаголю бо вам, яко Ангели их на Небесех выну видят Лице Отца Моего Небеснаго. Прииде бо Сын Человеческий взыскати и спасти погибшаго. Что вам мнится? Аще будет некоему человеку сто овец, и заблудит едина от них: не оставит ли девятьдесят и девять в горах, и шед ищет заблуждшия? И аще будет обрести ю, аминь, глаголю вам, яко радуется о ней паче, неже о девятидесятих и девяти незаблуждших. Тако несть воля пред Отцем вашим Небесным, да погибнет един от малых сих. Аще же согрешит к тебе брат твой, иди и обличи его между тобою и тем единем: аще тебе послушает, приобрел еси брата твоего. Аще ли тебе не послушает, поими с собою паки единаго или два: да при устех двою или триех свидетелей станет всяк глагол. Аще же не послушает их, повеждь Церкви: аще же и Церковь преслушает, буди тебе якоже язычник и мытарь. Аминь бо глаголю вам: елика аще свяжете на земли, будут связана на Небеси: и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на Небесех».
На сугубой ектении прибавляются прошения:
«Не хотяй смерти грешных, но ожидаяй обращения и покаяния, соедини всех во Святей Твоей Церкви, молим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй».
«Устроивый мир сей в славу Твою, сотвори, яко да истинною верою и благочестием Тебе, Бога нашего, прославят, молим Ти ся, Всесильный Творче, услыши и помилуй».
«Давый заповедь Твою нам, еже любити Тебе, Бога нашего, и ближняго своего, сотвори, да ненависти, вражды, обиды и прочая беззакония прекратятся, истинная же любовь да царствует в сердцах наших, молим Ти ся, Спасителю наш, услыши и милостивно помилуй».
Иерей — возглас: «Услыши ны, Боже, Спасителю наш...». Певцы: «Аминь». Диакон: «Господу помолимся». Певцы: «Господи, помилуй».
Иерей читает молитву:
«Всевышний Боже, Владыко и Содетелю всея твари, наполняяй вся величеством Твоим и содержай силою Твоею! Тебе, Вседаровитому Господу нашему мы, недостойнии, благодарение приносим, яко не отвращаешися нас беззаконий ради наших, но паче предваряеши ны щедротами Твоими. Ты ко избавлению нашему послал еси Единороднаго Твоего Сына и благовестил безмерное Твое к роду человеческому снизхождение, яко хотением хощеши и ожидаеши, еже обратится нам к Тебе и спасенным быти. Ты, снизходя к немощи нашего естества, укрепляеши нас всесильною Святаго Твоего Духа благодатию, утешаеши спасительною верою и совершенною надеждою вечных благ и, руководствуя избранных Твоих в горний Сион, соблюдаеши, яко зеницу ока. Исповедуем, Господи, великое Твое и безприкладное человеколюбие и милосердие. Но видяще многих поползновения, прилежно Тя, Всеблагий Господи, молим: призри на Церковь Твою и виждь, яко Твое спасительное благовестие, аще и радостно прияхом, но терние суеты и страстей творит оное в некиих малоплодно, в некиих же и безплодно, и по умножению беззаконий овии ересьми, овии расколом противящеся евангельской Твоей истине, отступают от достояния Твоего, отревают Твою благодать и повергают себе суду Твоего Пресвятаго Слова. Премилосердый и Всесильный, не до конца гневаяйся, Господи! Буди милостив, молит Тя Твоя Церковь, представляющи Тебе Начальника и Совершителя спасения нашего, Иисуса Христа, буди милостив нам, укрепи нас в правоверии силою Твоею, заблуждающим же просвети разумныя очи светом Твоим Божественным, да уразумеют Твою истину; умягчи их ожесточение и отверзи слух, да познают глас Твой и обратятся к Тебе, Спасителю нашему. Исправи, Господи, иных развращение и жизнь, несогласную христианскому благочестию; сотвори, да вси свято и непорочно поживем, и тако спасительная вера укоренится и плодоносна в сердцах наших пребудет. Не отврати Лица Твоего от нас, Господи, воздаждь нам радость спасения Твоего; подаждь, Господи, и пастырем Церкве Твоей святую ревность, и о спасении и обращении заблуждающих попечение их духом евангельским раствори, да Тобою вси руководими, достигнем, идеже совершение веры, исполнение надежды и истинная любовь, и тамо с лики чистейших Небесных Сил прославим Тебе, Господа нашего, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков».
Певцы: «Аминь».
Затем диакон, став на уготованном месте, возглашает:
«Кто Бог велий, яко Бог наш?// Ты еси Бог, творяй чудеса Един».
Потом высшим гласом: «Кто Бог велий, яко Бог наш...». И еще высочайшим гласом: «Кто Бог велий, яко Бог наш...». И продолжает диакон:
«Православия день празднующе, православнии людие, наипаче прославим Виновника всех благ Бога, Иже Сый благословен во веки. Сей Бог наш, промышляя и утверждая возлюбленное Свое достояние — Святую Церковь, праотцев, преступлением отпадших, утешая неложным Своим словом, еще в раи основание ей положи. Сей Бог наш, руководствуя ко оному спасительному обетованию, не прикровенна Себе остави, но хотящее быти спасение провозвести первее чрез отцев и пророков, живописа различными образы. Сей Бог наш, многочастне и многообразне древле глаголавый отцем во пророцех, в последок дний сих глагола нам в Сыне, Имже и веки сотвори, Иже возвести Отчее о нас благоволение, откры таинства Небесная, увери силою Святаго Духа о истине благовестия, посла апостолы во весь мир проповедати Евангелие Царствия, утверди оное различными силами и чудесы. Сему спасительному откровению последующе, сего благовестия держащеся:
«Веруем во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца Небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век: Света от Света, Бога Истинна от Бога Истинна, рожденна, несотворенна, Единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради, человек, и нашего ради спасения сшедшаго с Небес, и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день, по Писанием. И возшедшаго на Небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою, судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во Едину Святую Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедуем едино Крещение во оставление грехов. Чаем воскресения мертвых. И жизни будущаго века. Аминь».
Сия вера апостольская, сия вера отеческая, сия вера православная, сия вера вселенную утверди.
Еще же Соборы святых отец и их предания и писания, Божественному Откровению согласная, приемлем и утверждаем.
Всем же о Православии подвизавшимся словесы, писании, учении, страдании и богоугодным житием, яко защитником и пособником онаго, Христова Церковь, нынешнее воспоминание творящи, восклицает:
«Святейшим православным Патриархом Константинопольским, Александрийским, Антиохийским, Иерусалимским и Всероссийским и прочим Преосвященным митрополитом, архиепископом и епископом православным, вечная память».
Певцы здесь и далее поют: «Вечная память» (трижды).
«Святым равноапостольным царю Константину и матери его Елене, вечная память».
«Благоверному равноапостольному великому князю Владимиру и благоверней равноапостольней великой княгине Ольге, вечная память».
«Пострадавшим и убиенным в различных походех за православную веру и Отечество, вождем и воином, и всем православным христианам, в истинней вере и благочестии и в надежди воскресения скончавшимся, вечная память».
«Православная Христова Церковь, торжественно воспоминающи подвизавшихся во благочестии и сие всем своим христоименитым чадом к подражанию представляющи, восхваляет подвиги и сих, иже ныне, спасительною верою и добродетелию приуготовляюще себе к вечному блаженству, утверждают Православие».
Затем диакон возглашает:
«Великому Господину и отцу нашему Кириллу, Святейшему Патриарху Московскому и всея Руси, и Господину и отцу нашему Владимиру, Блаженнейшему Митрополиту Киевскому и всея Украины, многая лета».
Певцы здесь и далее поют: «Многая лета» (трижды).
«Святейшим православным Патриархом Константинопольскому, Александрийскому, Антиохийскому, Иерусалимскому и прочим Святейшим [и Блаженнейшим] православным Предстоятелем, многая лета».
«Господину нашему преосвященнейшему (имярек), митрополиту (или: архиепископу, или: епископу, егоже есть область), многая лета».
«Преосвященным митрополитом, архиепископом и епископом и всему освященному собору, многая лета».
«Богохранимей стране нашей, властем и воинству ея, многая лета».
«Всем православным христианом, право содержащим спасительную веру и повинующимся Христовей Церкви, подаждь, Господи, мир, благоденствие, изобилие плодов земных и многая лета».
Иерей читает молитву:
«Святая Троице, сих прослави и утверди даже до конца в правоверии, отвращающих же ся святыя и спасительныя православныя веры и Христовы Церкве, обрати и сотвори, да вси приидут в познание вечныя Твоей истины, молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех святых».
Певцы: «Аминь».
Затем иерей произносит:
«Слава Тебе, Богу, Благодателю нашему, во веки веков».
Певцы: «Аминь».
И поют песнь святого Амвросия Медиоланского:
«Тебе, Бога, хвалим, / Тебе Господа исповедуем, / Тебе Превечнаго Отца вся земля величает; / Тебе вси Ангели, / Тебе Небеса и вся Силы, / Тебе Херувими и Серафими непрестанными гласы взывают: / Свят, Свят, Свят Господь Бог Саваоф, / полны суть Небеса и земля величества славы Твоея, / Тебе преславный апостольский лик, / Тебе пророческое хвалебное число, / Тебе хвалит пресветлое мученическое воинство, / Тебе по всей вселенней исповедует Святая Церковь, / Отца непостижимаго величества, / покланяемаго Твоего истиннаго и Единороднаго Сына / и Святаго Утешителя Духа. / Ты, Царю славы, Христе, / Ты Отца Присносущный Сын еси: / Ты, ко избавлению приемля человека, / не возгнушался еси Девическаго чрева; / Ты, одолев смерти жало, / отверзл еси верующим Царство Небесное; / Ты одесную Бога седиши во славе Отчей, / Судия приити веришися. / Тебе убо просим: / помози рабом Твоим, / ихже честною Кровию искупил еси. / Сподоби со святыми Твоими в вечней славе Твоей царствовати. / Спаси люди Твоя, Господи, / и благослови достояние Твое, / исправи я и вознеси их во веки: / во вся дни благословим Тебе / и восхвалим имя Твое во век и в век века. / Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам. / Помилуй нас, Господи, помилуй нас: / буди милость Твоя, Господи, на нас, / якоже уповахом на Тя; / на Тя, Господи, уповахом, // да не постыдимся во веки. Аминь».
Во время пения весь освященный собор целует святые иконы на аналоях, и бывает отпуст.

 
Поиск на сайте
Календарь
<Март 2014>
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
345679
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
ukrline.com.ua Rambler's Top100 ya.ts ya.me Mu