Православные храмы

Храм святителя Николая Мирликийского (Северное кладбище)

Отпевание проходит в ритуальном зале кладбища.

Покровский собор на Оболони

В первой половине 1990-х годов по проекту Валентина Исака и Игоря…

Храм преподобного Николы Святоши с нижним храмом мученика Иоанна Воина (на Лесной)

Храм возведен на территории военной части Т-0710, неподалеку от…
Окна Рехау
Пластиковые окна. Официальный сайт
okna-rehau-rus.ru
www.smmlaba.com
Продвижение сайтов в поисковых системах
smmlaba.com

Публикации

Радуйся, Благодатная!

Это слова, обращенные посланником небес к Божией Матери. В них — сущность…

Первые шаги по дороге к Богу. Таинства Крещения и Миропомазания

Крещение часто называется вторым рождением, рождением в жизнь вечную. Церковь…

Значення християнського світогляду для пропагування здорового способу життя

Християнський спосіб життя, традиційний для нашого народу, завжди надавав значення цілісності людини, необхідності перебування в гармонії її духу, душі й тіла. Св. апостол Павел називає тіло “храмом Божим” (1 Кор. 3, 16), “храмом Святого Духа” (1 Кор. 6, 19), а в Посланні до Солунян закликає: “І ваш дух, і душа, і тіло у всій цілості нехай збережені будуть на прихід Господа нашого Іісуса Христа!” (1 Сол. 5, 23). Тому християнський православний світогляд означає дбайливе піклування про збереження цілісного — духовного, душевного і тілесного здоров’я людини за пріоритету духовного.

Що означає піклування в першу чергу про духовне здоров’я? Це означає, що в пропагуванні здорового способу життя усіляко підтримується потреба людського духу в прагненні до Ідеалу — Істини, Добра і Прекрасного. Для християнина — це є Христос, який сказав: “Я є путь і істина, і життя” (Ін. 14, 6).

Душевне здоров’я — це турбота про розвиток християнських чеснот — найважливіші з них за апостолом Павлом: любов, радість, мир, довготерпіння, благість, милосердя, лагідність, стриманість (Гал. 5, 22–23).

Для чого ж необхідне тілесне здоров’я? Щоб найкраще виконувати Заповіді Божі, найпершу — “Люби Господа Бога твого всім серцем твоїм і всією душею твоєю, і всією силою твоєю, і всім розумом твоїм, і твого ближнього як самого себе” (Лк. 10, 27).

Тому християнський світогляд має цілісний, ясний і послідовний підхід до турботи про здоров’я. Він рішуче заперечує будь-який вчинок, що руйнує здоров’я, тому що такий вчинок є гріхом, порушенням Божих заповідей.

Дійовість, ефективність християнською способу життя підтверджується практикою — більшість віруючих не палить, малопитуща, велика частина сімей зберігає мир і злагоду. За даними парафії Свято-Макаріївської церкви, зі 100 пар, що здійснили вінчання в церкві розлучаються не більше 2–3

(а в цілому по Україні з тих, хто приймає цивільний шлюб — більше половини).

Якими засобами досягаються такі результати? Традицій-ним християнським способом життя, в який входить молитва, піст, турбота про ближнього.

В сучасних умовах для пропагування здорового способу життя велике значення має також спілкування дітей між собою. Православне Педагогічне товариство влаштовує літні поселення дітей на основі православних традицій, в яких сполучається турбота про духовне, душевне, тілесне. В поселенні є молитва, праця, зарядка, рухливі ігри, навчання ремеслам, спілкування дітей та дорослих. Це сприяє цілісному оздоровленню і духовному збагаченню дітей.

* * *

Коротко про можливі світоглядні позиції валеології — “науки про здоров’я”:

1) Альтернативою християнському світогляду, здавалося б, має бути науковий світогляд, який може здаватися більш прийнятним, враховуючи світський характер сучасної освіти. Але справжня наука, на відміну від псевдонауки, знає область і межі свого застосування. Тому вона не суперечить християнському світогляду. В основі наукового світогляду лежать експериментальні факти, які зв’язані аргументованими теоретичними положеннями. Саме на такій основі базуються медичні науки — гігієна, дієтологія, фармакологія, знання з яких необхідні для пропагування здорового способу життя.

2) В останні роки в Україні вийшло декілька навчальних посібників і підручників на яких стоїть гриф Міністерства освіти. В цих підручниках розглядаються такі теми і поняття як інформаційно-енергетичні поля (біополе), аура, чакри, прана, карма тощо. Вчать дітей лозоходству, біолокації за допомогою рамок, прийомам психоенергозахисту, магічним замовлянням. Знайомлять дітей з системою Порфирія Іванова, вивчають місячні та сонячні культи. Серед рекомендованої літератури — книжки з магії і окультизму.

Все це свідчить, що замість наукового світогляду в основі багатьох валеологічних уявлень лежить еклектична суміш псевдонауки, язичницьких та окультно-магічних вірувань. Подібними темами автори таких підручників і ті, хто їх пропагують порушують Закон України, згідно з яким у школі не може на уроках пропагуватись релігія. Крім того, пропаганда неоязичницьких релігій викликає заперечення у християн, зокрема, у православних, які становлять більшість населення.

Альтернативою тому світоглядному сум’яттю, яким наповнені програми з валеології, може бути курс здорового способу життя, який викладатиметься на основі християнських цінностей. В розробці такого курсу Православне Педагогічне товариство може прийняти активну участь.

Священик Богдан ОгульЧанський,

Православне Педагогічне товариство м. Києва

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

ukrline.com.ua Mu Rambler's Top100 ya.ts ya.me