Православные храмы

Храм трех святителей и храм Нерукотворенного образа Господня (на Борщаговке)

Равноапостольный великий князь Владимир (во Св. Крещении — Василий,…

Храм Иерусалимской иконы Божией Матери (в Академии эстрадного и циркового искусства)

Киевская Муниципальная Академия эстрадного и циркового искусства им.…

Вознесенский храм Флоровского монастыря

Соборный храм Флоровского женского монастыря на Подоле. Памятник…
Публикации

Преображение Господне

Перед Своими Голгофскими страданиями Господу нашему Иисусу Христу необходимо…

Пост освящен Христом

Господь наш Иисус Христос неоднократно предсказывал о Своих страданиях: “Вот,…

Малоизвестное лаврское житие святых Бориса и Глеба

Письменная традиция, связанная с почитанием святых мучеников Бориса и Глеба, —…

Хрещення дітей

Святе Хрещення, заповідане Господом, яке здійснюється в ім’я Святої Тройці, потрібне всім. Без нього ніхто не може спастись, як говорить Господь: “...хто не народиться від води і Духа, не може увійти в Царство Боже” (Ін. 3, 5).

Тому воно потрібне і немовлятам, бо й вони мають прабатьківський гріх і без Хрещення не можуть отримати відпущення цього гріха. Господь, показуючи це, сказав без усякого винятку, просто: “Хто не народиться від води...”, тобто після пришестя Спасителя Христа, усі, хто має ввійти в Царство Небесне, повинні відродитися. Коли ж немовлята мають потребу в спасінні, то мають потребу й в Хрещенні. А ті, хто не відродився і тому не отримав відпущення прабатьківського гріха, підлягають вічній карі за цей гріх і, отже, не спасаються. Таким чином, і немовляткам конче потрібне Хрещення.

“ПУСТІТЬ ДІТЕЙ ...ПРИХОДИТИ ДО МЕНЕ”

Відомо, що немовлята спасаються, як говориться у євангеліста Матфея: “Іісус сказав: пустіть дітей і не забороняйте їм приходити до Мене, бо таких є Царство Небесне” (Мф. 19, 14), а хто не хреститься, не спасеться. Отже, немовлят неодмінно треба хрестити.

Бог приймає прославлення від немовлят, хоч вони свідомо не осмислюють своїх вчинків. “А первосвященики і книжники, побачивши чудеса, які Він створив, і дітей, які виголошували в храмі: осанна Синові Давидовому, обурились і сказали Йому: чи чуєш, що вони говорять? Іісус відповів їм: так, невже ви ніколи не читали: з уст немовлят і дітей Ти створив хвалу?” (Мф. 21, 15–16). “Бо, коли голос вітання Твого дійшов до ушей моїх, заграло дитя радісно в утробі моїй” (Лк. 1, 44). Діти, не маючи зрілої віри і твердого розуміння божественних істин, здатні сприймати своїми чистими душами божественну благодать, яка подається через Таїнство Хрещення.

“Петро ж сказав їм: покайтесь, і нехай хреститься кожен з вас в ім’я Іісуса Христа на відпущення гріхів; і приймете дар Святого Духа, бо вам належить обітниця і дітям вашим і всім дальнім, кого тільки покличе Господь Бог наш” (Діян. 2, 38–39).

 

“ХРЕСТИЛИСЯ ВСІ ДОМАШНІ”

Очистившись від прабатьківського гріха, діти отримують дар Святого Духа і з’єднуються з Христом. “Всі ви, що в Христа хрестилися, в Христа одяглися” (Гал. 3, 27). Святий Іоанн Хреститель “Духа Святого сповниться ще від утроби матері своєї” (Лк. 1, 15). Про те, що діти в апостольські часи являлися членами Церкви Христової, а значить були хрещені, говорить апостол Іоанн Богослов: “Я дуже зрадів, що знайшов між дітьми твоїми таких, що ходять в істині, як ми прийняли заповідь від Отця” (2 Ін. 1, 4). В Діяннях апостолів говориться, що хре-стилися всі домаш-ні: “І, взявши їх тієї ж години ночі, він (темничний сторож) обмив рани їхні і негайно охрестився сам і всі домашні його” (Діян. 16, 33), виходить, і немовлята. “І слухала одна жінка, на ймення Лідія, з міста Фіатір, продавальниця пурпуру, яка шанувала Бога; і Господь відкрив їй серце слухати уважно те, про що говорив Павел. Коли ж вона та її домашні охрестились, то благали нас, кажучи: якщо ви признали мене вірною Господу, то увійдіть в дім мій і живіть у мене; і переконала нас” (Діян. 16, 14–15). “Коли Петро ще продовжував цю промову, Дух Святий зійшов на всіх, хто слухав слово... Тоді Петро сказав: хто може заборонити хреститися водою тим, що, як і ми, одержали Святого Духа? І звелів їм хреститися в ім’я Іісуса Христа” (Діян. 10, 46–48). “Хрестив же і я Стефанів дім” (І Кор. 1, 16) — говорить апостол Павел.

Про це ясно свідчать і стародавні отці Церкви, а саме: святий Діонисій в книзі про церковну ієрархію, і святий Іустин у 57-му питанні говорить: “Немовлята удостоюються добра, що дається через Хрещення, за вірою тих, які приносять їх до Хрещення”. Блаженний Августин також свідчить: “Є Передання апостольське, що немовлята спасаються Хрещенням”.

 

ХРЕСНІ БАТЬКИ

Православна Церква хрестить немовля по вірі їх родичів і хресних батьків. Хресні батьки поручителі перед Церквою за віру хрещеного. Коли він підросте, вони зобов’язані навчити його вірі і потурбуватися про те, щоб їх хресник став християнином. Це священний обов’язок хресних батьків і вони тяжко грішать, якщо нехтують ним. А те, що благодатні дари даються по вірі інших, нам вказує Євангеліє при зціленні розслабленого: “Іісус, побачивши віру їхню (тих, які принесли хворого), і говорить розслабленому: чадо! прощаються тобі гріхи твої” (Мк. 2, 5). За вірою матері-хананеянки, без особистого прохання дитини, була зцілена її дочка (Мф. 15, 22); за вірою сотника, без жодного слова хворого, слугу його було зцілено (Мф. 8, 5–13).

Сектанти вважають, що не можна хрестити немовлят і засуджують православних за це. Але основою для хрещення немовлят служить те, що хрещення замінило старозавітне обрізання, котре здійснювалося над восьмиденними немовлятами. “А кожне немовля восьмиденне чоловічої статі у вас буде обрізане у всіх ваших поколіннях, як народжений вдома, так і куплений за срібло” (Бут. 17, 12). “А як минуло вісім днів, коли належало обрізати Немовля, дали Йому ім’я Іісус, наречене Ангелом до зачаття Його в утробі” (Лк. 2, 21).

 

“ВИПРАВДАННЯ ДО ЖИТТЯ...”

Християнське хрещення названо нерукотворним обрізанням: “В Ньому ви і обрізані нерукотворним обрізанням, стягненям гріховного тіла плоті, обрізанням Христовим, бувши поховані з Ним у хрещенні, в Ньому ви і разом воскресли вірою в силу Бога, Котрий воскресив Його з мертвих, і вас, що були мертві в гріхах і в необрізанні плоті вашої, оживив разом з Ним, простивши нам усі гріхи, знищивши вченням рукопис, що був про нас і проти нас, і Він узяв його із середовища і прибив до хреста” (Кол. 2, 11–14).

Апостоли здійснювали хрещення над цілими сім’ями, де, без сумніву, були і діти. Немовлята, так як і дорослі, причетні до прабатьківського гріха і мають потребу в очищенні від нього: “Я в беззаконні народжений, і в гріху зачала мене мати моя” (Пс. 50, 7). “Тому, як через одного чоловіка гріх увійшов у світ, із гріхом смерть, так і смерть перейшла на всіх людей, бо в ньому всі согрішили” (Рим. 5, 12). “Тому, як злочином одного — всім людям осудження, так правдою одного — всім людям виправдання до життя. Бо як через непослух одного чоловіка багато людей стануть грішними, так і послухом одного багато стануть праведними” (Рим. 5, 18–19).

Сам Господь сказав: “Пустіть дітей приходити до Мене і не забороняйте їм; бо таких є Царство Боже” (Лк. 18, 16). “Того, хто приходить до Мене, Я не вижену геть” (Ін. 6, 37). “І обнявши їх, поклав руки на них (дітей) і благословив їх” (Мк. 10, 16). Так і Свята Церква з любов’ю приймає дітей, хрестить їх, і вони стають учасниками вічного божественного життя.

Підготувала Олена ГоловІна

 
Календарь
ukrline.com.ua Rambler's Top100 ya.ts ya.me Mu