Непідготовлені не повинні братись за тлумачення Слова Божого

Православные храмы

Свято-Троицкий храм (на Батыевой горе)

Рабочий поселок на Батыевой горе возник на рубеже ХІХ — ХХ вв. и…

Храм преподобного Сергия Радонежского (на Соломенке)

Строительство Храмового комплекса в честь Преподобного Сергия…

Храм святых Царственных страстотерпцев (в 1‑й детской больнице)

Первый Молебен (освящение куличей) служили на Пасху, 10 / 23 апреля…

Публикации

Чи став Успенський собор символом єдності?

Завершення будівництва Свято-Успенського собору Києво-Печерської Лаври, на…

Исторический путь православной Иверии. История Грузинской Православной Церкви

На Кавказе, между Черным и Каспийским морями, расположена страна древнейшей…

Тлумачення Священного Писання — справа досить непроста. Адже Слово Боже вміщує у собі багато чого незрозумілого, таємничого, загадкового, і тому лише деякі святі отці брались за його тлумачення. А хто береться за це діло тільки заради марнославства, той тяжко грішить.

Один монах, прочитавши у Писанні вислів: “Дбайте не про їжу тлінну” (Ін. 6, 27), — подумав, що, виходячи з цих слів, людині треба жити подібно безтілесному ангелу, а працювати і турбуватись про добуття їжі — гріх. Потрібно сказати, що ці слова Господом Іісусом Христом були сказані з приводу чудесного насичення Ним п’ятьма хлібами численного народу. На другий день після цього дива народ почав шукати Іісуса, щоб Він повторив це. І ось Господь наставляє шукачів чудес, щоб вони не чекали від Нього тлінної їжі, яка була подарована вчора, а турбувались про нетлінну їжу, тобто про таємниче з’єднання з Ним, яке Він влаштував для всіх у Таїнстві Євхаристії. Інок цього не зрозумів. Також неправильно він тлумачив і зауваження Марфі, яке їй зробив Господь: “Марфо! Марфо! ти турбуєшся і клопочешся про багато чого, а одного тільки треба” (Лк. 10, 41–42).

Прийшов одного разу той інок на Сінайську гору до преподобного Силуана і, побачивши його учнів, які працювали, сказав преподобному, що працювати, як сказано у Слові Божому, є гріхом. Може, хтось би і повірив його нерозумному тлумаченню, але не Силуан, який був людиною мудрою і благодаттю Божою просвітлений. Він зрозумів всю безглуздість такого тлумачення і незабаром навчив безталанного учителя.

Звернувшись до свого учня Захарії, він сказав: “Відведи його в порожню кімнату”. Той відвів, і коли пройшло трохи часу, іноки сіли обідати. Зачинений гість через вікно бачив все і думав: “Ось зараз і мене покличуть”. Проте його ніхто не кликав. Терплячи голод, він вийшов з кімнати і сказав преподобному: “Ви, отче, їли сьогодні чи ні?”. “Їли”,— відповів старець. “Що ж ви мене не покликали?”— продовжував гість. Силуан сказав: “А для чого кликати тебе? Ти людина духовна і їжі не потребуєш. А ми тілесні і хочемо їсти, тому заради цього працюємо. Ти ж сам про себе говориш, що вибрав найкращу частку. То ж читай книги і будеш ситим духовними словами”. Засоромившись, гість, на щастя, втямив своє нерозумне тлумачення і впав старцю в ноги. Старець простив його і при цьому підмітив: “Не забувай, що і від тілесної праці є користь. Адже і Марія була похвалена заради Марфи на трапезі”.

Отож, будьте обережними при тлумаченні Слова Божого. Читайте його, повчайтесь у ньому, шукайте пояснень на нього святих отців і духовних пастирів. Але не треба думати, що ви самі можете краще інших розуміти його і особисті вільні тлумачення нав’язувати іншим. Арій, Македоній, Несторій, Євтихій і подібні їм, безперечно, були розумними і освіченими людьми, але через вільне тлумачення Слова Божого до чого дійшли? Скільки душ вони погубили? Самі знаєте. Отож, будьте обережними при тлумаченні Слова Божого.

Підготувала Олена СКРИННИК

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

ukrline.com.ua Mu Rambler's Top100 ya.ts ya.me