Православные храмы

Храм преподобного Нестора Летописца (возле южного моста)

Храм преподобного Нестора Летописца построен в городе Киеве в 2010…

Храм иконы Божией Матери «В родах Помощница» (в 4‑м роддоме, на Оболони)

Первый молебен отслужен в 2002 г., устав религиозной общины…

Богоявленский храм и храм иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радосте» (Корчеватое)

6 ноября 2011 года столичный приход в честь иконы Божьей Матери "Всех…

Публикации

Мовчазний свідок

Нещодавно стало відомо, що за останніми розрахунками, в Києві протягом…

Похвала за растрату или за благоразумие? Исторический аспект притчи о неверном управителе

В Евангелии притчи Христовы занимают особое место. Само слово “притча” в…

О православном воспитании детей

Начиная рассуждать о значении христианских нравственных ценностей в воспитании…

Тлумачення Священного Писання — справа досить непроста. Адже Слово Боже вміщує у собі багато чого незрозумілого, таємничого, загадкового, і тому лише деякі святі отці брались за його тлумачення. А хто береться за це діло тільки заради марнославства, той тяжко грішить.

Один монах, прочитавши у Писанні вислів: “Дбайте не про їжу тлінну” (Ін. 6, 27), — подумав, що, виходячи з цих слів, людині треба жити подібно безтілесному ангелу, а працювати і турбуватись про добуття їжі — гріх. Потрібно сказати, що ці слова Господом Іісусом Христом були сказані з приводу чудесного насичення Ним п’ятьма хлібами численного народу. На другий день після цього дива народ почав шукати Іісуса, щоб Він повторив це. І ось Господь наставляє шукачів чудес, щоб вони не чекали від Нього тлінної їжі, яка була подарована вчора, а турбувались про нетлінну їжу, тобто про таємниче з’єднання з Ним, яке Він влаштував для всіх у Таїнстві Євхаристії. Інок цього не зрозумів. Також неправильно він тлумачив і зауваження Марфі, яке їй зробив Господь: “Марфо! Марфо! ти турбуєшся і клопочешся про багато чого, а одного тільки треба” (Лк. 10, 41–42).

Прийшов одного разу той інок на Сінайську гору до преподобного Силуана і, побачивши його учнів, які працювали, сказав преподобному, що працювати, як сказано у Слові Божому, є гріхом. Може, хтось би і повірив його нерозумному тлумаченню, але не Силуан, який був людиною мудрою і благодаттю Божою просвітлений. Він зрозумів всю безглуздість такого тлумачення і незабаром навчив безталанного учителя.

Звернувшись до свого учня Захарії, він сказав: “Відведи його в порожню кімнату”. Той відвів, і коли пройшло трохи часу, іноки сіли обідати. Зачинений гість через вікно бачив все і думав: “Ось зараз і мене покличуть”. Проте його ніхто не кликав. Терплячи голод, він вийшов з кімнати і сказав преподобному: “Ви, отче, їли сьогодні чи ні?”. “Їли”,— відповів старець. “Що ж ви мене не покликали?”— продовжував гість. Силуан сказав: “А для чого кликати тебе? Ти людина духовна і їжі не потребуєш. А ми тілесні і хочемо їсти, тому заради цього працюємо. Ти ж сам про себе говориш, що вибрав найкращу частку. То ж читай книги і будеш ситим духовними словами”. Засоромившись, гість, на щастя, втямив своє нерозумне тлумачення і впав старцю в ноги. Старець простив його і при цьому підмітив: “Не забувай, що і від тілесної праці є користь. Адже і Марія була похвалена заради Марфи на трапезі”.

Отож, будьте обережними при тлумаченні Слова Божого. Читайте його, повчайтесь у ньому, шукайте пояснень на нього святих отців і духовних пастирів. Але не треба думати, що ви самі можете краще інших розуміти його і особисті вільні тлумачення нав’язувати іншим. Арій, Македоній, Несторій, Євтихій і подібні їм, безперечно, були розумними і освіченими людьми, але через вільне тлумачення Слова Божого до чого дійшли? Скільки душ вони погубили? Самі знаєте. Отож, будьте обережними при тлумаченні Слова Божого.

Підготувала Олена СКРИННИК

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

ukrline.com.ua Mu Rambler's Top100 ya.ts ya.me