Православные храмы

Храм апостола и Евангелиста Иоанна Богослова (на Позняках)

Первая служба состоялась в мае 1997 г. Богослужения проходили в…

Храм Владимирской иконы Божией Матери (на Виноградаре)

В 2008 г. началось строительство деревянного храма. Первую Литургию в…

Трапезная церковь Флоровского монастыря

Памятник архитектуры украинского барокко, составная часть ансамбля…

Публикации

Песнопевец Божий

Один из самых известных учителей Православия св. Иоанн Дамаскин родился около…

Что мы можем принести в дар рождшемуся Христу

Ныне мы празднуем рождество Спасителя мира, Господа Иисуса Христа. 5508 лет…

Признак настоящей любви — жертвенность. Православное понимание духовности

В настоящее время о духовности говорят все религии, различные оккультные и…

Ніякий гріх так не розповсюджений між людьми, як марнослів’я. Слова течуть, немов ріка, а вгамувати спрагу нічим, бо вода гнила. Тут осуджують, там розпускають плітки, в ін-шому місці срамословлять, ще десь хитрою балаканиною піднімають шалений сміх...

Марнослів’я виявляє в людині відсутність страху Божого і нестачу віри. “Марнослів’я і даремне витрачання часу, — говорить святий Антіох, — народжується від браку страху Божого і від незнання майбутнього. Бо якщо боялися б муки, то ніколи б не марнословили”. А святий апостол Яків пише: “Коли хто з вас гадає, що він побожний і не приборкує свого язика, але спокушає своє серце, то побожність у того пуста” (Як. 1, 26).

Марнослів’я недобре і тому, що постійно шкодить іншим. Говорять, що слова — це вітер. І як вітер часом буває смертоносним, так і слова людини, якщо вони направлені проти честі ближнього. Іісус, син Сірахов, говорить: “Удар батька утворює рубець, а удар язика трощить кіст-ки” (Сір. 28, 20). Це значить, що страждання, які спричинені наклепом, від-чутніші від тілесних мук. Удар батька спричиняє рубці, які з часом  заживають, лихомовність приводить до невиліковних ран. “Багато хто, — продовжує Сірах, — впав від гострого меча, проте не стільки, скільки впало від язика” (Сір. 28, 21).

Марнослів’я, нарешті, недобре й тому, що воно шкодить самій людині, яка має цей недолік. Вона намагається своїм язиком дошкулити ближньому, а ті платять тим самим, при-єднуючи  до цього ще й злобу та ненависть. “Багатомовний, — говорить той самий Сірах, — стає противним... і буде зненавидженим” (20, 8). “Шептун оскверняє свою душу і буде зненавиджений всюди, де б не жив” (21, 31).

Частіше будемо придивлятися до цього, а разом і не забувати, що за кожне даремне слово ми повинні дати відповідь на суді Божому. “Кажу ж вам, — говорить Господь, — що за всяке пусте слово, яке скажуть люди, вони дадуть відповідь в день суду” (Мф. 12,  36).

“Постав, Господи, охорону устам моїм, і захисти двері уст моїх” (Пс. 140, 3).

ukrline.com.ua Mu Rambler's Top100 ya.ts ya.me